Laatste dienst + TOPafsluiting Cas Abao + Sol food - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leo Dirven - WaarBenJij.nu Laatste dienst + TOPafsluiting Cas Abao + Sol food - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leo Dirven - WaarBenJij.nu

Laatste dienst + TOPafsluiting Cas Abao + Sol food

Door: Leo Dirven

Blijf op de hoogte en volg Leo

06 Juni 2016 | Curaçao, Willemstad

Zondag 5 Juni 2016.
Zaterdagnacht laat opgebleven. Sander was jarig en we wilden even bellen, niet al te vroeg, dus om 02.00AM belden we om hem te feliciteren. Ze waren al wakker, want de kleinkinderen waren nog vroeger daar wakker. Ze hadden het lekker op de camping. Wij naar bed voor een kort nachtje. Om 6 uur wakker gebeld. Letizia facetimede met Oma, had geen benul van tijdsverschil, Ze was al naar de kerk geweest en was daar lekker weer. Oma even tien minuten met haar gesproken en we zijn toen weer in slaap gevallen. Half acht liep toch echt de wekker af. Opstaan, douchen en weer even voorbereiden. Ineke ook bezig, tassen waren al bijna klaar, want na de dienst gingen we naar strand van Cas Abao met familie van Boggelen. Vond het bijbelwoord bijzonder uit Handelingen 2:42. Mooi woord om mee af te sluiten hier. 's Morgens nog even de streaming naar St Maarten een "zetje" gegeven en ja het werkte. Live beeld vanuit de kerkzaal. Gelukkig. Na de dienst omkleden en hup in de auto, stukje rijden naar het strand, heerlijk weer. Daar aangekomen spulletjes uitgestald en dit was zo'n mooi strand. Kijk maar op internet voor meer beelden. Top locatie. Gauw het water in. Oohhhhhhhhhhh, wat lekker. Dit was ook Goddelijk. Weer dat hele heldere water. Toen even met z'n allen eruit en een heerlijk groot stokbroodje gezond gegeten wat Astrid voor ons allen had klaargemaakt. Nou ja de rest van de dag, water in, water uit, snorkel op, snorkel af. Astrid had een oud stokbrood mee en met een grote homp met een hand boven water steeds stukjes eraf pulkend dan de vissen voeren. Weet niet wat je beleeft. Net als de "Helmduik" zwermen visjes om je heen, ook grotere en heerlijk gevoed worden.
Zo gaaaaaaf dit te doen. Hier bleken ze ook van die hele leuke handdoekklemmen te verkopen waarmee je je handdoek aan je stoel kunt klemmen. Verschillende dieren, flamingo's, visjes, schildpadden, krokodillen en papegaaien. Wat gekocht voor onze kinderen.
Na nog een laatste duik in dit heerlijke water tegen half vijf er maar uit en op laten drogen. We gaan nog een stukje verder naar Westpunt.
Zit een heerlijk eettentje wat alleen het weekend open is en uitkijkt over het vissersbaaitje bij Jaanchie in de buurt, waar we ons eerste doodskistvisje hadden gezien. Hup er naar toe. Konden lekker doorscheuren achter elkaar, net karten. Gaten ontwijkend. Daar aangekomen, inderdaad mooie plek. Kan niet anders zeggen dan heerlijk te hebben gegeten. Zag op tegen de terugrit. Andre reed gelukkig voor maar met soms een tegenligger waar de lichten niet goed van staan of er eentje gewoon niet brandt en de gaten en geen belijning EN geen verlichting is het soms "God zegen de greep" denk dat ik hier moet rijden en bidden dat we geen gat raken. Na enkele kilometers, langzaam rijden, stapvoets, ja ongeluk gebeurd bij een kruising. Verbaast me niks. Weer door. Ja toch een imbeciel die met Xenon licht in mijn niet dimbare achteruitkijkspiegel schijnt en gaat inhalen, hij zal wel weten hoe de weg loopt. Moest gelijk twee auto's inhalen, maar ging gelukkig goed. Ze houden hier trouwens een teller bij hoeveel verkeersdoden er zijn op het eiland via een bord langs de weg. Net de reclame op een pakje sigaretten. Helpt ook niet. Stond op acht toen wij hem een paar dagen geleden zagen, nu op negen.
Hoorde trouwens ook vandaag dat de Winery bij de luchthaven waar we kort geleden zo lekker hebben getafeld, dicht moet. Vliegveld zegt last te hebben van de vogels die de Winery aantrekt. Volgens de zegsman bullshit, maar gunnen ze de Winery het succes niet, zeker nu ze wilden uitbreiden. Jammer.
We zijn uiteindelijk veilig thuisgekomen. Ineke even bezig met wat huishoudelijke opruimtaakjes en we gaan zo de koffer inpakken en dan de koffer in. Zullen korte nachtjes worden. Ik wil films kijken in het vliegtuig en Ineke zal wel kunnen slapen daar.
Andre brengt ons dan naar het vliegveld en dan bibi Curacao, we'll be back.
Groetjes en tot morgen.
Denk dat mijn verslag over de laatste dag vanuit Nederland wordt geschreven.
Trouwens weer een held gestorven. Cassius Clay - Muhammad Ali, aka "The Louisville Lip. Echt the Greatest of them all. Rust in vrede. Wat heb ik van je genoten en meerdere keren 's nachts mijn bed uit om te kijken naar the Thrilla in Manila of the Rumble in the Jungle.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ach, ik word oud (hoop ik).

• 06 Juni 2016 - 08:28

Jacqueline & Jan:

Lieve Leo & Ineke,

Helaas, het is weer voorbij maar.... genoten hebben jullie zeker
    en ik ook! Hartelijk dank voor het doen van je dagelijks verslag.
    Kost toch vakantietijd! Maar het zal zeker voor jullie ook een mooie
    herinnering zijn en blijven. Kan nog je lekker nagenieten
    Save trip home.
    x Jacqueline & Jan

• 06 Juni 2016 - 09:20

Nick & Marjolijn :

Goede reis terug naar huis!!
    Veel liefs

Nick & Marjolijn

• 06 Juni 2016 - 11:40

Rietje:

Wat een leven......
    Genoten hebben niet alleen jullie maar ik ook, iedere ochtend bij mijn ontbijtje.
    goede reis naar huis.

lieve knuffel, Rietje

• 06 Juni 2016 - 13:12

Leo:

Bedankt allemaal voor de lieve voorbedes. Ja straks op naar het vliegveld. Denk ook dat ik een kwart van mijn reisgeld terug ga claimen die ik kwijt was aan het schrijven. Haha, nee hoor graag gedaan, vindt het zelf veel te leuk om over 10 jaar (bij leven en welzijn) dit alles terug te kunnen lezen en het allemaal te herbeleven.
    Tot gauw horens en of ziens
    Bon Dia from Curacao. "Too blessed to be stressed"

• 06 Juni 2016 - 20:31

De Heideroosjes.:

Een hele veilige thuisreis gewenst!!!