Auto omruilen en tuingereedschap halen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leo Dirven - WaarBenJij.nu Auto omruilen en tuingereedschap halen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leo Dirven - WaarBenJij.nu

Auto omruilen en tuingereedschap halen

Door: Leo Dirven

Blijf op de hoogte en volg Leo

15 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Zaterdag 14 mei. Mijn vader zou 92 geworden zijn. Was in het vliegtuig wel een stukkie dichter bij hem, trouwens wel koud daarboven, zo rond de min 50, zou hij niet lekker vinden daar denk ik, dus zal wel een beter plekje hebben gevonden.
Zo rond half negen opgestaan, even lekker "koud" gedoucht, even crackertje met jam voor mij en hagelslag voor Ineke met een glas melk en lekker in de tuin zitten. Heerlijk wakker worden. Wat zullen we vandaag doen? Altijd de leukste gedachte op vakantie. Wel rekening houden dat we eventueel de auto moeten omruilen, hij kan de hele dag bellen van het verhuurbedrijf!. Dus niet zo ver van huis gaan, nou ja, zeg, op een eiland(je) kun je niet eraf met deze Hyundai Tucson, want het is geen amfibie auto. Zullen we maar lekker naar AH gaan en dan er tegenover bij de Tuinmarkt wat tuingereedschap halen. Leek ons een goed plan. En jawel hoor, gelukkig, de meneer van het verhuurbedrijf appte dat we de auto al konden omruilen voor de Getz die natuurlijk een stukje goedkoper was. Eerlijk gezegd zijn het wel barrels vergeleken met wat je in Spanje huurt, tjee wat rossen ze die auto's hier af zeg. Deukvrij zijn ze geen van allen, verkeer en wegdek geeft reden vaak tot fronsen. Ik appte terug dat we er over tien minuten zouden zijn, ze zitten trouwens bij ons om de hoek, haha, ik leer het al, vooral niet haasten hier. Schoenen aan en boodschappentas mee, hek open en weer dicht en hobbelen naar de AVM, was eerst de Antilliaanse Uitvaart Maatschappij (echt waar), maar ze verhuren nu ook appartementen en auto's. De Getz (nee geen lijkwagen) stond inderdaad klaar, draaiende motor, airco aan, even een check rond de auto en hij kruiste aan waar de deuken, krasjes en meer van die plekken zaten. Ik wees hem op de diverse roestplekken, die zijn niet van mij he. Hij lachen. Aardige vent die Richmar. Nou ja, veel geklieder in ieder geval op het formulier want met 175000 km op de teller en dan het wegdek en de rijstijl hier weet je wel hoe de auto er bij staat. Printer deed het niet dus kopietje lukte niet, nou ik vertrouwde hem wel. (echt waar). Toen op weg naar de Appie. Schakelen ging soepel, na 3 of 4 keer clutchen (zoek maar op) zat hij er wel in, af en toe leek de pook wel los te zitten. Leuke ervaring zeg. Remmen zijn goed, airco blaast goed mee en met een volle tank op een klein eiland denk ik wel ver te kunnen komen. Nu een keer snel een plekkie bij Appie (he dat rijmt) en snel de koelte in.
Wat kleine dingetjes gehaald, eten voor morgenavond, want vanavond gaan we uit eten. In de auto gelegd en auto laten staan en hup naar de overkant, naar het Tuinwalhalla. Na enige hulp vonden wij de snoeischaren en harken. We kozen er eentje uit (geen Gardena, die was EUR 80,00 ja echt waar) en ook nog een hark, natuurlijk ook geen Gardena. Ineke happy, ze kon aan de slag. De tuin rond de kerk kan wel een beetje liefde gebruiken, want vanaf het altaar gaat Zijn liefde dan wel door ons bloesje, maar niet door de muur schijnbaar de tuin in. De dode palmbladeren mogen er best vanaf en alle bladeren kunnen best in de container. Kortom gauw naar huis. Ik met mijn verslag aan de gang van de vorige dag en Ineke in "haar element" aan de gang.
Ja en dan toch maar weer wat eten, we hadden puntjes gehaald (O ja,toen ik een puntje wilde pakken in de AH, met mijn hand, wees de broodjesdame mij keurig terecht "Wel met de knijper pakken aub" Ze had helemaal gelijk en ik voelde me gelijk heel schuldig) Zelf had ze mooie handschoentjes aan en ze zijn zeker heel schoon hier. Broodjes dus gesmeerd, lekker gekookt eitje erbij, kaas erop, worst en pauze.
We waren klaar en ik ging weer verder met mijn stukje en Ineke rustte even wat uit, werd te warm trouwens, kwam Mario met een collega even onze "stroommeter" weer bijvullen. Even lekker gebabbeld in de schaduw, water gedronken en even nog wat in de kerk uitgetest want ik had geen microfoon geluid. Bleek dus inderdaad een draadje uit de receiver te zijn. Wilde de muziek die Michael had ingespeeld op mijn iPhone even over de boxen vanaf het altaar laten horen. Nu ging het dus wel en het klonk luid genoeg. Helemaal TOP. Op Bonaire is er wel een organist, maar hier op Curacao niet en dit was dus - vond ik - mijn beste oplossing. Gaat goed komen. De collega van Mario ging even achter de kerk kijken, er hangen grote mango's in onze kerktuin van de plant van de buren, maar ze waren nog niet rijp genoeg. Nog even wachten.
Mario vertrok weer en ik weer verder met mijn verslag, Mijn computer krijgt trouwens ook last van die hitte geloof ik, hoorde zelfs van Astrid dat Jesse af en toe zijn iPad in de ijskast legt om even bij te komen, nog nooit van gehoord, maar ik begrijp het nu wel.
De reacties worden ook trager hier op de PC, lijkt wel een "hittevirus" dat alles langzamer maakt. Toen nog de foto's, duurde en duurde maar, eerst zoeken en dan uploaden, nou ja eindelijk klaar, even de kerkzaal nog wat aangeveegd, want met die open deuren -jawel, weer even gelucht - waaien er ook wat bladeren natuurlijk naar binnen.
Het wemelt hier werkelijk van de hagedissen, om de haverklap schieten ze weg en zie je iets bewegen, moeilijk vast te leggen, schichtig als de pest. We hebben het probleem met de "suikerdiefjes" ook opgelost. Wij dachten dat er suikerwater in de halve kokosnoten in de tuin moest, maar dat moet gewoon suikerkorreltjes zijn. Aha, dus geen water, alleen maar suiker. Hele mooie vogeltjes, gisteren al een fotootje van geplaatst.
Beetje vroeg eten maar, ja wat een leven he, weer eten.
We wilden aan de overkant eten, lekker dichtbij, ik eerst even kijken wat er op de kaart stond, maar ze waren dicht. Nou gaan we de stad in of naar Mambo beach waar we gisteren waren. Het werd Mambo beach. Dat is echt vlakbij en ik dacht ik rijd er zo naar toe. Not. Gewoon te laat naar rechts en ik maar doorrijden, kwamen we bij de Koraal Specht gevangenis uit. Keren en terug en toen hadden we de afslag. Had gisteren al in het voorbijlopen een Indiaas restaurant gezien en had daar wel trek in. Burgers eet ik al genoeg en we vinden het beide ook lekker, dus op naar het Indiase restaurantje.
We bestelden beiden Chicken Tandoori voor ANG 39,00 pp.
Het bleek veel te veel te zijn en op een manier bereid die wij niet helemaal verwachten. Veel kluiven, lekker gekruid maar veel te veel. Rijst met kruidige saus en Naan brood erbij, we kregen het niet op en een doggybag was geen probleem bood ze aan. Die sloegen we af, Morgen hebben we macaroni en koude kip kluifjes hebben we geen zin in. Gauw naar huis en met nu de juiste afslag waren we in zeg vier minuten thuis. Ik me voorbereiden op de dienst van morgen en Ineke lekker boekjes lezen. Vreemd, een Pinksterdienst nu zelf houden op Bonaire. Geen aansluiting met de stamapostel uit Frankfurt door tijdsverschil en opnemen/afspelen is geen tijd voor, zit in vliegtuig ernaar toe. Hopelijk lukt het downloaden eenmaal terug op Curacao wel en kunnen we de stamaposteldienst dan om vijf uur bekijken en hoef ik geen 2e zelfde Pinksterdienst weer te houden. We zullen zien. Toen dit verslag maar geschreven en nu echt bedtijd, want morgen vroeg op.
Gauw even fotootje zoeken en hopla airco aan en slapen.
Tot morgen, allemaal fijne Pinksterdagen gewenst

  • 15 Mei 2016 - 07:56

    Jacqueline & Jan:

    Mooi verslag weer Leo en Ineke! Gezellig om jullie belevenissen te lezen
    Ja... je moet je even aanpassen aan het ritme van het eiland.
    Rustig aan dus. Vooral geen drukte. Veels te warm en die hitte zijn wij niet gewent.
    Heel veel succes vandaag met de Pinksterdienst.
    Take care x J&J

  • 15 Mei 2016 - 19:56

    Arjan:

    Tjonge wat een (reis)verslagen.
    Klinkt allemaal wel echt naar vakantie. Goed gegaan vandaag? Ik ben net terug uit Frankfurt.
    Vertaling ging goed, hoewel de stap. af en toe wel gas geeft. Hoorde van Ellen dat het beeld in Hoorn niet goed was, onscherp en een breedbeeld-balk. Maar even horen bij Peter van Kuik wat de oorzaak kan zijn.
    Geniet ze nog en groeten aan allen.

  • 15 Mei 2016 - 21:12

    Simone:

    Lieve Ineke en Leo,
    Leuk om jullie verslag te lezen.
    We wensen jullie een hele fijne en blijde tijd, geniet er van en kijken uit naar het volgende verslag.
    Liefs van Ruud en Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 12941

Voorgaande reizen:

12 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Curacao Mei-Juni 2016

Landen bezocht: